Dodane przez: admin
0 Komentarzy
Pod koniec 2020 roku ponownie zlecono nam renowację bramownic znakowych. Tym razem bramownice znajdowały się w obszarze metropolitalnym Bremy.
Poprzednio luki i odchylenia zostały zauważone podczas kontroli zatwierdzających do przekazania znaków drogowych właścicielowi obiektu. Po przeprowadzeniu szczegółowej kontroli połączeń płyt czołowych stwierdzono, że połączenia belka-słup na trzech konstrukcjach drogowskazowych nie były zgodne z ZTV-ING (wersja 2012). W części 9 sekcja 1 w punkcie 5.4 (3) określono następujące połączenie belki i słupa:
“Połączenie belka-słup powinno być zaprojektowane w taki sposób, aby belka spoczywała na całej powierzchni. Połączenie można uznać za prawidłowe, jeśli szczelina nie przekracza 1 mm w żadnym punkcie, a szczelina na co najmniej 2/3 powierzchni podstawy jest mniejsza niż 0,5 mm”.
Kompensacja szczeliny musiała zostać przeprowadzona szybko, sprawnie i zgodnie z aktualnymi zasadami technologii określonymi przez ZTV-ING. Między innymi należało stworzyć 100% podparcie i wykonać połączenie z blokadą cierną. Ponadto ważnym wymogiem była wytrzymałość zmęczeniowa.
Przejęliśmy i zajęliśmy się całą logistyką pracy oraz samodzielnie złożyliśmy wniosek i zleciliśmy podwykonawstwo zamknięcia autostrady. Jednym z największych wyzwań było jak najmniejsze zakłócenie ruchu drogowego. Dzięki mobilnemu szlabanowi, wszystkie trzy lokalizacje, które musiały zostać poddane pracom, mogły zostać zrealizowane tego samego dnia. W ten sposób tylko jeden pas ruchu został zamknięty w każdym przypadku na mniej niż godzinę.
Pierwszego dnia umieszczono połączenia wtryskowe do właściwego wypełniania szczeliny, a szczelina została zamknięta po obwodzie za pomocą naszego uszczelniacza MM1018 Seal #2108, który również zapewnia 100% dopasowanie siłowe.
Drugiego dnia rozpoczęliśmy wypełnianie pustej przestrzeni poprzez wstrzykiwanie naszego materiału MM1018 FL, znanego również pod synonimem płynnej podkładki, i zakończyliśmy to pomyślnie.
Nasz MM1018 FL ma wytrzymałość na ściskanie 161 N/mm², dzięki czemu idealnie nadaje się do pracy pod dużym obciążeniem. Testy wytrzymałościowe na ściskanie w celu określenia wytrzymałości zmęczeniowej materiału do wypełniania szczelin zostały przeprowadzone we współpracy z Instytutem Badań Materiałów Budowlanych (ibac) Uniwersytetu RWTH Aachen. Wykazały one, że nasz materiał był najbardziej odpowiedni.
W ten sposób ponownie byliśmy w stanie zapewnić 100% kompensację szczelin przy użyciu naszego MM1018 FL i naszej sprawdzonej procedury iniekcji, przeprowadzonej przez nasz przeszkolony personel.